1 września 2010

Sen - Lisa McMann


Opis z okładki:
Mroczny paranormalny dar i miłość dwojga nastolatków w pierwszej powieści bestsellerowej lirycznej i wywołującej dreszcz grozy trylogii.
Siedemnastoletnia Janie widzi cudze sny. Wciągana w nie wbrew własnej woli, staje się przymusowym świadkiem rozgrywających się w nich wydarzeń.
Pewnego dnia do klasy przychodzi nowy chłopak... który potrafi kontrolować sny. Ale nawet on może okazać się bezradny, gdy Janie trafi w środek koszmaru. Po raz pierwszy jest kimś więcej niż obserwatorką czyichś makabrycznych fantazji. Jest ich uczestniczką...

Moja recenzja:
Książka należy poniekąd do nigdzie niesprecyzowanej, ale nieoficjalnie istniejącej serii książek o wampirach. Jednak nie ma w niej jakiegokolwiek wątku wampirycznego. Główna bohaterka, posiada zdolność podglądania ludzkich snów. Brzmi to może nieco fantastycznie, ale tak naprawdę cała akcja jest opisana w bardzo realny sposób. Zarówno Janie, jak i Cabel sprawiają wrażenie bardzo sympatycznych. Od razu polubiłam tych bohaterów. Oboje wykorzystują swoje dary w dobrych celach. Dlatego są pozytywnymi postaciami.
Ponieważ większość książek jest pisana w czasie przeszłym, początkowo trudno było mi się przyzwyczaić do czasu teraźniejszego. Jednak po krótkim czasie tak wbiłam się w rytm, że całkowicie o tym zapomniałam. Aż później nie mogłam się z powrotem przestawić na czas przeszły.
Książka jest bardzo ciekawa, wartko płynie akcja. Aż żałuję, że tak szybko się skończyła. Na szczęście są jeszcze kolejne tomy:)

Komu polecam?
"Sen" polecam głównie młodzieży, gdyż jest to powieść o nastolatkach, napisana w młodzieżowym stylu. Nie tylko dla fanów sagi "Zmierzchu" i tym podobnych książek, gdyż zawiera zupełnie inne wątki niż "Zmierzch". Mnie się bardzo podobała, dlatego gorąco polecam!

2 komentarze:

  1. Książkę czytałam. Spodziewałam się troszkę wnikliwszej analizy snów. To bardziej powieść o problemach osoby, która wychowuje się w rodzinie gdzie to ona sama musi dbać o swoich rodziców.
    Pod tym względem polecam. Jednak pod względem przedstawienia ludzkich snów, to już niekoniecznie.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. spodziewałam się czegoś innego.. że to będzie jakieś tajemnicze i jakaś akcja czy coś.. tak jak "niebieski płomień na koszmary" coś w tym stylu tamta była super a na tej się męczyłam strasznie przewidywalna a 2 cz to zapowiadała się ciekawie ale mogli coś zaskoczyć.. nudy
    nie polecam mi się nie podobała a czasami to nawet przygębiająca..

    OdpowiedzUsuń